ΠΟΠΗ ΚΡΟΥΣΚΑ

“βραδινές ειδήσεις”

Βίντεο εγκατάσταση


Αθήνα, 18 - 26 Μαϊου 2006


Σ’ ένα γιαπί στου Ψυρρή

 

 

Εκθέσεις

Επιλογή απο έργα και εφαρμογές

Βιογραφικό

Επικοινωνία

 
         
 

 


ΒΡΑΔΙΝΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Η προσέγγιση του φόβου. Μέσα απο τρείς εικόνες. Σε τρείς διαστάσεις

   Κι εγώ θεατής στα γεγονότα. Εκούσιος ή και εθισμένος. Να αποθηκεύω την πληροφόρηση. Να προσπαθώ να κάνω εικόνα τις σκέψεις και τα συναισθήματά μου. Ξέροντας ότι τα βράδια μπροστά στα μάτια μου, σε μια οθόνη, αλλάζουν ξανά και ξανά οι κανόνες του παιχνιδιού.
   Ο θύτης και το θύμα. Και γράφεται η ιστορία του καινούργιου αιώνα. Με νέα δεδομένα και νέα μοντέλα.
   Που  προσπαθώ με τα δικά μου μέσα να τα εκφράσω.
   Βουτηγμένα στο κόκκινο του αίματος.
   Και με πολύχρωμους “ήρωες" πολεμιστές. Φερμένους από το μέλλον της παιδικής μας ηλικίας.
 
  “Κύριε εξέσπασάς με
   Κύριε εξέσπασας

    καίγοντας.”

 
 

 
                         

 

 

“Στό  Μαρκαίητ  στούς  Άμμους.
 Μπορώ  νά  σχετίσω
 Τό  τίποτε  μέ  τίποτε.
 Τά  σπασμένα  νύχια  στά  βρώμικα  χέρια.
 Ανθρώποι  μου  φτωχοί  μου  ανθρώποι  πού  δέν
           περιμένετε
 Τίποτε”
                λά  λά

 Στήν  Καρχηδόνα  τότες  ήρθα

 Καίγοντας  καίγοντας  καίγοντας  καίγοντας
 Κύριε  εξέσπασάς  με
 Κύριε  εξέσπασας

 καίγοντας.


Θ. Σ. Έλιοτ   ‘ Η  Έρημη  Χώρα ’    (στίχοι  300 – 311)
                           Μετάφραση:   Γιώργου  Σεφέρη

 

     

 

  Από την τηλεόραση, από το σινεμά μέσω της τηλεόρασης και από δικές μου λήψεις, είτε φωτογραφικές είτε video, συγκεντρώνω το υλικό μου. Η εκπομπή των  πληροφοριών, τα δελτία ειδήσεων δηλαδή βασικά, είναι η αρχή του νήματος. Συμβαίνουν γεγονότα που με συγκλονίζουν. Τα καταγράφω, τα επεξεργάζομαι, με απασχολούν και στην προσπάθειά μου να εκφράσω τα συναισθήματα και τις σκέψεις μου, καταφεύγω και στη χρήση αποσπασμάτων από το σινεμά. Ή  στη λήψη υλικού με τα δικά μου μέσα.  


   Η βίντεο εγκατάσταση “βραδινές  ειδήσεις” είναι ένα σύνολο από τρεις προβολές. Τρεις προβολές από τρεις οθόνες. Και οι τρεις μαζί δημιουργούν τη συνολική εντύπωση.
   Η μια οθόνη, τα γεγονότα, περιγράφει τα συμβάντα. Τους πάσχοντες ανθρώπους. Νεκρούς, τραυματίες, θύματα, τρομοκρατημένους. Ανάμεσά τους, σε μερικά σημεία παρεμβάλλονται κάποια βοηθητικά θέματα. Όπως τα cartoon ανάμεσα στα νεκρά παιδιά από το Μπεσλάν και το Ιράκ.
   Η δεύτερη οθόνη, ο θεατής, είναι η εικόνα του φόβου. Η σύσπαση του φόβου.
   Η τρίτη οθόνη, το μοντέλο, είναι η «θεωρία» των γεγονότων. Οι υπερφυσικοί, οι πάνοπλοι, οι ανίκητοι, οι ηρωικοί πολεμιστές. Σε ένα απόσπασμα καταιγιστικής δράσης. Πολύ όμοιο με τα πρότυπα των διάφορων games. Είναι ένα ψηφιακά επεξεργασμένο απόσπασμα από την εισαγωγή της κινηματογραφικής ταινίας “Terminator 2” του James Cameron . Που το μετέτρεψα σε πολύχρωμη υπερβολή.     Πάνω στο απόσπασμα της ταινίας, με τη λογική των διαφημιστικών κειμένων που τρέχουν στην οθόνη της T.V. κατά τη διάρκεια των προγραμμάτων, τρέχει ένα ποίημα. Ένα απόσπασμα από την « Έρημη χώρα » του  T. S. Eliot.
  
  
                                                     Πόπη Κρούσκα

 
       
      « πίσω